Rządowy program „Dobry start”

21 czerwca 2019 |
Kamila Gajewska
Powiększ zdjęcie

W 2019 roku, podobnie jak w roku poprzednim, rodzice i opiekunowie uczących się dzieci do 20 roku życia (w przypadku dzieci  z niepełnosprawnościami – do 24 roku życia) będą mogli składać wnioski   o świadczenie na wyprawkę szkolną od 1 lipca drogą elektroniczną, a od 1 sierpnia – drogą tradycyjną.

W obu przypadkach wnioski będą przyjmowane do końca listopada, jeśli jednak opiekun złoży kompletny wniosek w lipcu lub sierpniu, świadczenie zostanie wypłacone do końca września. W przypadku wniosków składanych później, świadczenie zostanie wypłacone w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Świadczenie dobry start w wysokości 300 zł na dziecko przysługuje  niezależnie od dochodu, na dzieci rozpoczynające rok szkolny w szkole.

Świadczenie nie przysługuje na dzieci z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego, niezależnie czy odbywa się ono w przedszkolu czy w szkole.

Wnioski o wypłatę świadczenia „Dobry start” w Gminie Kowalewo Pomorskie będzie można składać:

  •  od 1 lipca drogą elektroniczną za pomocą portalu Emp@tia, banków oraz  spółdzielczych kas oszczędnościowo – kredytowych, podobnie jak przy świadczeniu „500+.
  •  od 1 sierpnia w formie tradycyjnej (papierowej) w siedzibie Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim, Plac Wolności 3, biuro Nr 10 – biuro Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego. Druki będzie można pobierać od 22 lipca 2019 r.

Wzór wniosku dostępny jest TUTAJ.

W trosce o Państwa wygodę i usprawnienie obsługi, zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną już od 01 lipca. Prosimy o uważne i kompletne wypełnienie wniosku, co znacznie skróci czas oczekiwania na jego rozpatrzenie.

(zamieszcozno: 2019-06-12)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF