Wycieczka „KGW Wielka Łąka” na Mazury

5 września 2019 |
Sekretarz KGW Justyna Regulska
Powiększ zdjęcie

W dniu 31 sierpnia 2019 r. członkowie Koła Gospodyń Wiejskich z Wielkiej Łąki wybrali się na dwudniową wycieczkę na Mazury. Dzięki pięknej pogodzie mogliśmy z pełną przyjemnością spacerować po Polach Grunwaldu na których w XV wieku toczyła się jedna z najważniejszych bitew w polskiej historii.

Ponadto udało nam się zwiedzić muzeum w Grunwaldzie oraz zamek krzyżacki w Rynie. Po południu w miejscowości Wilkasy odbyła się mazurska biesiada. Mogliśmy poznać smaki kuchni regionalnej - był rosół z węgorzem, kartacze, pierogi ze szczupakiem czy wędzona słonina. Odbyła się także degustacja nalewek. Przy ognisku gospodarze dzielili się z nami swoim doświadczeniem kulinarnym, a rozmowom nie było końca. Wieczorny spacer po promenadzie był zwieńczeniem udanego pierwszego dnia.

Następnego ranka wyruszyliśmy w rejs statkiem po jeziorze Niegocin, dzięki czemu relaksując się mogliśmy jednocześnie podziwiać piękno okolicy. W drodze powrotnej do domu zatrzymaliśmy się w Sanktuarium Maryjnym w świętej Lipce, gdzie wysłuchaliśmy niezapomniany koncert organowy.

Wycieczkę możemy śmiało uznać za wspaniały wyjazd integracyjny. Warto wspomnieć, że każdy uczestnik wrócił do domu z lokalnymi przysmakami.

Organizatorzy dziękują wszystkim za wspólny pobyt oraz niezapomniane chwile.