Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Kowalewo Pomorskie Przejrzysta Polska MGOK KOWALEWO POM S.P. Kowalewo Pom. GONIEC KOWALEWSKI Szkoła Podstawowa w Wielkiej Łące PUBLICZNE GIMNAZJUM w KOWALEWIE POM. Konwent Burmistrzów Orlik 2012 Gmina Kowalewo Pomorskie Koło Polskiego Związku Wędkarskiego w Kowalewie Pomorskim Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania 'Dolina Drwęcy' Przedszkole Publiczne w Kowalewie Pomorskim Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego w Pluskowęsach Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Wielkim Rychnowie Parafia pod wezwaniem św. Mikołaja Biskupa Polski Związek Emerytów Rencistów i Inwalidów Oddział Rejonowy Centrum Rekreacji i Sportu w Kowalewie Pomorskim Gmina Papieska Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna sp. z o.o. Gazeta Powiatu Golubsko-Dobrzyńskiego 23.08.2017
Z ostatniej chwili arrow Z ostatniej chwili arrow SZUKALIŚMY EKOLOGII W WIELKIM MIEŚCIE

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego

AGRO-FARMA TARGI ROLNICZE w Kowalewie

Budowa Pływalni w Kowalewie Pomorskim

Nowe zasady gospodarowania odpadami komunalnymi

BUDOWA BUDYNKU URZĘDU

www.zwiedzajkraj.pl

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Kowalewo Pomorskie

Ostatnio wprowadzone

SZUKALIŚMY EKOLOGII W WIELKIM MIEŚCIE Drukuj
Wpisał: Agnieszka Łęgowska
20.05.2016

mini.jpgPodróże kształcą! Przekonało się o tym 43 uczniów z klas IV - VI, którzy  w dniach 09.05 - 10.05. 2016 r. wzięli udział w wycieczce ekologicznej do Warszawy. Organizatorem wycieczek była p. Magdalena Kosk i Katarzyna Lewandowska. W opiece nad uczniami były także panie - Agnieszka Łęgowska i Małgorzata Seifert-Kamper.

Uczniowie w tym roku odwiedzili stolicę Polski. Przywieźli oni mnóstwo pięknych wrażeń, których szybko nie zapomną. Celem wypraw było poszerzenie wiedzy o historii Warszawy, a także   pokazanie w jaki sposób propagowana jest ekologia w wielkim mieście.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od warszawskiego ZOO, gdzie dzieci oglądały zwierzęta oraz różnorodną roślinność niespotykaną, na co dzień. Uczniowie zostali zapoznani z różnorodnością gatunków zwierząt występujących w warszawskim Ogrodzie Zoologicznym oraz z ich potrzebami życiowymi. Poza tym podczas tego spaceru opiekunowie zapoznali uczniów z bogatą szatą roślin spotykanych po drodze. Dalej udaliśmy  się na Stadion Narodowy, aby móc zobaczyć na żywo najnowocześniejszą arenę wielofunkcyjną i jeden
z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie.
Następnie zwiedzaliśmy Zamek Królewski, gdzie przewodnicy zapoznali nas z jego historią. Na koniec pojechaliśmy na  lotnisko Okęcie, gdzie obserwowaliśmy przyloty i odloty samolotów.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od  wjechania windą na taras widokowy  Pałacu Kultury i Nauki, gdzie uczniowie ujrzeli panoramę miasta. Uczniowie rozpoznawali odwiedzone miejsca, zwróciłyśmy uwagę na lokalizację centr przemysłowych, handlowych i terenów zielonych. Następnie ruszyliśmy wraz z przewodnikiem zwiedzać Stare Miasto. Na samym początku przewodnik zwrócił dzieciom uwagę na zmiany zachodzące w przyrodzie pod wpływem działalności człowieka, takie, jak brak roślin w centrum miasta, duża ilość samochodów
powodujących zanieczyszczenia. Parki, z ogromną ilością drzew i krzewów są „płucami miasta", gdzie Warszawiacy chętnie spędzają każdą wolną chwilę. Spacerowaliśmy po Starym Mieście, Traktem Królewskim, po Krakowskim Przedmieściu, uczniowie mieli możliwość podziwiania piękna Ogrodu Saskiego oraz odwiedzenia Grobu Nieznanego Żołnierza. Niezapomniane wrażenie wywarł pokaz wojskowej musztry przed Pałacem Prezydenckim oraz przejażdżka metrem. Na koniec wycieczki udaliśmy się do przepięknych Łazienek Królewskich. Znajdują się tam między innymi: Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa, Powozownia im. Zbigniewa Prus-Niewiadomskiego Amfiteatr, Pałac na Wodzie, Ogród Botaniczny Uniwersytetu Warszawskiego. Powyższe części Łazienek Królewskich zostały wymienione w kolejności w jakiej odwiedzała je nasza wycieczka.
W Parku Łazienkowskim widzieliśmy także pomnik Fryderyka Chopina, który  siedzi pod rozłożystą wierzbą mazowiecką. Nasza stolica ma bardzo szeroką ofertę miejsc, które każdy Polak powinien zobaczyć. Dzieci z Pluskowęs  miały okazję poznać to co najważniejsze, mamy nadzieję, że wrócą jeszcze do Warszawy by poznawać kolejne muzea i inne ciekawostki naszej stolicy.

W autokarze w czasie drogi powrotnej  omawialiśmy nasze wrażenia oraz przemyślenia związane z wycieczką. Okazało się, że wśród uczestników wycieczki jest wielu wielbicieli tego typu form spędzania czasu. Wiele zobaczyliśmy, wiele poznaliśmy i wiele się nauczyliśmy nie tylko o naszej stolicy, ale także i o sobie.

© Urząd Miejski w Kowalewie Pomorskim. Uwaga: Korzystamy z cookies. Zapoznaj się z zasadami!