Krajowy System e-Faktur (KSeF) – przypomnienie dla organizacji pozarządowych oraz Kół Gospodyń Wiejskich
Od 1 lutego 2026 r. wszyscy podatnicy, także organizacje pozarządowe, są zobowiązani do odbierania faktur w systemie KSeF.
Faktury można pobrać po zalogowaniu do systemu lub przez własny program zintegrowany z KSeF. Dlatego ważne jest, aby mieć przygotowane konto w KSeF.
Obowiązek odbierania faktur przez organizacje odbywa się od 1 lutego br. (jeżeli organizacja pozarządowa wykonuje czynności podlegające ustawie o VAT i wystawia faktury, to jest zobowiązana wystawiać je w KSeF od 1 lutego 2026 r. – w przypadku gdy w 2024 r. jej sprzedaż (brutto) wyniosła powyżej 200 mln zł lub od 1 kwietnia 2026 r. – w przypadku gdy w 2024 r. jej sprzedaż nie przekroczyła 200 mln zł.)
WAŻNE
Jeśli organizacja pozarządowa w 2024 r. nie przekroczyła wartości sprzedaży 200 mln zł i jednocześnie wystawia faktury w miesiącu na łączną wartość sprzedaży brutto do 10 tys. zł – to będzie wystawiać faktury w KSeF obowiązkowo dopiero od 1 stycznia 2027 r.
Do limitu 10 tys. zł wlicza się tylko te faktury, które są obowiązkowo wystawiane w KSeF (nie wlicza się m.in. faktur konsumenckich czy faktur wystawianych przy użyciu kas rejestrujących, wyłączonych z obowiązkowego KSeF).
Obowiązek wystawiania faktur w KSeF wchodzi etapami:
- 1.02.2026 r. (duże podmioty),
- 1.04.2026 r. (pozostałe podmioty),
- 1.01.2027 r. (podmioty wcześniej zwolnione) – dot. organizacji i Kół Gospodyń Wiejskich.
Poniżej w linkach można uzyskać więcej informacji:
https://ksef.podatki.gov.pl/media/t4ljeztx/ksef-20-szkolenia-dla-branzy-kola-gospodyn-wiejskich.pdf
https://ksef.podatki.gov.pl/ngo-organizacje-pozarzadowe/
Zachęcamy do zapoznania się z powyższymi materiałami i dopełnienia formalności związanych z możliwością dostępu do systemu KSeF.
Katarzyna Szczutowska

